2013. szeptember 22., vasárnap

Gramps

Az eddig összeszedett adatokat a Gramps nevű családfa nyilvántartó programmal kezelem. Ez a program része a Ubuntu op.rendszernek (jav. nem része), úgyhogy viszonylag egyszerű hozzáférni. Legális, ingyenes, tud magyarul, logikus a felépítése. Persze még tanulnom kell(ene) a használatát, mert még nem kenem-vágom, de eddig minden felmerülő kérdést meg tudtam oldani. Nyílt forráskódú, szinte mindegyik op.rendszerre feltelepíthető (Windows, Linux, stb.).

Először az Ahnenblatt programmal próbálkoztam, de az csak részben tudott magyarul, ráadásul amikor hiányos évszám adatokat írtam be, nem megfelelően kezelte azokat. Ez akkor derült ki, amikor beküldtem a MACSE-hoz az exportált gedcom fájlt és visszaírtak, hogy van sok hibás adatom.

Most már a Gramps gedcom fájlját küldtem be és elfogadták, vagyis jogosult lettem a MACSE saját gyűjtésű adatbázisában keresni-kutatni. Bár 277 egyénről van adatom, 200-at fogadtak el, mondván, hogy ők (talán) nem védett korúak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése